• ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۶/۱۲/۰۲ 
  • کد خبر : ۶۲۷۶
شهردار پردیس خبر داد
<div style="text-align: right;"><strong><span style="font-size: 16px;">تکمیل فاز نخست پروژه گردشگری 80 هکتاری «بام پردیس»</span></strong></div>













شهردار پردیس خبر داد

تکمیل فاز نخست پروژه گردشگری 80 هکتاری «بام پردیس»

شهردار پردیس از اتمام و تکمیل پروژه بزرگ گردشگری بام پردیس به مساحت 80 هکتار خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری پردیس، محمد لاله اظهار داشت: یکی از زیباترین چشم اندازهای نه تنها شهر و شهرستان پردیس بلکه شمالشرق استان تهران را می توان در بلندی های شهر پردیس یافت.

وی ادامه داد: این ارتفاعات در بخش های شمالی پردیس واقع است و از آن می توان بسیاری از نقاط زیبا و کوهستانی منطقه را مشاهده نمود.

شهردار پردیس اضافه کرد: با توجه به وجود اراضی طبیعی و بکر، ایده ای تحت عنوان بام پردیس در مجموعه شهرداری پردیس مطرح و سپس امور مقدماتی شامل تهیه طرح به همراه جانمایی فضاهای تفریحی، خدماتی، ورزشی، گردشگری و ... انجام شد.

وی افزود: هدف از اجرای طرح بام پردیس، ایجاد محیطی زیبا و نشاط آور برای شهروندان و همچنین فراهم سازی موقعیتی گردشگری در چند قدمی پایتخت در راستای ایجاد درآمدهای پایدار برای شهر است.

شهردار پردیس در ادامه به تشریح فضاهای طراحی شده در مجموعه توریستی بام پردیس پرداخت و گفت: در این طرح فضاهای گردشگری، تفریحی و تفرجگاهی زیبا و کاربردی در نظر گرفته شده است که از آن جمله می توان به احداث متل، استخر و سالن ورزشی، ساختمان فرهنگی و مذهبی، رستوران و سالن آمفی تئاتر روباز اشاره کرد.

لاله افزود: از دیگر فضاهای تعریف شده در این مجموعه می توان به مانژ اسب سواری، پیست اسکی روی چمن و لژ سواری، محل کایت سواری شامل تراس جهت پرش های نمایشی توسط افراد حرفه ای، آلاچیق، برکه ها، فضای سبز، پیاده روها، شبکه معابر، کمپین، ورودی های اصلی و فرعی، ساختمان اورژانس و ساختمان های اداری اشاره نمود.

محمد لاله ادامه داد: در فاز نخست طرح هایی شامل مسیر پیاده رو، پله سنگی و پاگردها به مساحت یک هزار و 200 مترمربع از انتهای بلوار خلیج فارس شمالی فاز دو و مسیر دسترسی خودرو از روستای واصفجان، دیوارسنگی به همراه بندکشی به مساحت 250 مترمربع، جدولگذاری به طول یک هزار و 50 متر، پیاده رو موزاییک به مساحت 800 مترمربع، زیرسازی و آسفالت محوطه پارک خودرو به مساحت 11 هزار مترمربع و ... اجرا شد و به پایان رسید. 

وی ادامه داد: در اجرای این پروژه بزرگ از مصالح سنگی مناسب و مقاوم برابر سرمای نسبتا شدید ارتفاعات منطقه استفاده شده و نوع طراحی پله ها به لحاظ شاخص هایی همچون ارتفاع، کف و نوع سنگ نیز متناسب با همه گروه های سنی باشد.

به گفته شهردار پردیس، همچنین یکی از مهمترین موضوعات مد نظر گروه طراحی پروژه بام پردیس، توجه ویژه به مقوله های محیط زیستی است؛ از این رو طبیعت بکر و توپوگرافی کوهستانی منطقه اجرای طرح با کمترین تغییر مواجه می شود.

محمد لاله در پایان خاطرنشان کرد: بی شک تحقق و اجرای همه جانبه پروژه مجموعه توریستی بام پردیس نه تنها نقطه عطفی در تامین سرانه تفریحی، ورزشی، فرهنگی و خدماتی و ... شهر پردیس خواهد بود که به یاری خداوند با اجرای موفق آن، گام بلندی در زمینه توسعه صنعت گردشگری و ایجاد درآمدهای پایدار در شهر پردیس و شرق استان تهران برداشته خواهد شد.



امتیاز :  ۵.۰۰ |  مجموع :  ۱

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0