• ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۵/۰۷/۲۵ 
  • کد خبر : ۴۴۹۳
از سوی شهرداری پردیس صورت گرفت؛
<div style="text-align: right;"><span style="line-height: 1; font-size: 16px; font-family: arial;"><strong>اجرای حدود 12 هزار مترمربع پیاده روسازی در شهر پردیس+عکس</strong></span></div>



















از سوی شهرداری پردیس صورت گرفت؛

اجرای حدود 12هزار مترمربع پیاده روسازی در شهر پردیس+عکس

شهردار پردیس از اجرای حدود 12هزار مترمربع پیاده روسازی در نقاط مختلف این شهر تا کنون و حدود 10 هزار متر دیگر تا پایان سال جاری خبر داد.

محمد لاله در گفت و گو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: یکی از طرح هایی که شهرداری پردیس طی سال جاری در دست اجرا دارد، بهسازی و نوسازی معابر و شوارع شهری است.

وی ادامه داد: شهرداری در قالب این طرح حدود 20 هزار مترمربع پیاده رو به صورت آسفالت و 6 هزار مترمربع به صورت کفپوش بتنی در دستور کار خود قرار داده که تا کنون 15 هزار مترمربع آسفالت و دو هزار مترمربع کفپوش بتنی اجرا شده است.

شهردار پردیس در خصوص مقایسه مزایا و معایب پیاده روهای کفپوش بتنی و آسفالت بیان داشت: انتخاب نوع مصالح در نقاط مختلف شهر بر اساس ضوابط فنی، تعاریف شهرسازی و ... در کمیته فنی اتخاذ شده است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین دغدغه های شهرداری استفاده از مصالح با کیفیت مناسب، دوام، عمر مفید بالا، توجیه اقتصادی، زیبایی و ... در پروژه های عمرانی است.

لاله اضافه کرد: از این رو شرایطی نظیر تخصیص اعتبار، دوام مصالح با توجه به شرایط اقلیمی منطقه، ضوابط و معیارهای فنی و مهندسی و همچنین جلوه بصری در انتخاب مصالح مناسب مدنظر کارشناسان عمرانی این شهرداری است.

شهردار پردیس افزود: بر اساس نظر کارشناسان این حوزه، از میان مصالح موجود در طرح های پیاده روسازی شامل سنگ فرش کیوبیک، لاشه ورقه، آسفالت دکوراتیو، بتن دکوراتیو و نیز کفپوش بتنی و آسفالت با در نظر گرفتن جمیع جهات به عنوان بهترین گزینه در طرح های شهرداری انخاب شده اند.

وی بیان داشت: از این رو، شهرداری پردیس با توجه به حجم بالای معابر نیمه تمام که از ادوار گذشته به جای مانده، اجرای آسفالت و کفپوش بتنی را انتخاب کرده و استفاده از آنها را در دستور کار قرار داده است.

لاله اظهار کرد: هزینه اجرایی کفپوش بتنی نزدیک به دو و نیم برابر آسفالت است اما به دلیل عمر مفید، دوام، صرفه اقتصادی و از همه مهمتر زیبایی آن از کفپوش بتنی در معابر اصلی و سپس از آسفالت در معابر فرعی استفاده می شود.

وی افزود: در نهایت با توجه به توضیحات مذکور و همچنین اصول و ضوابط معیارهای شهرسازی واضح است که باید هر چه کمتر از آسفالت در طرح های پیاده روسازی استفاده شود؛ علاوه بر رعایت استاندارهای شهرسازی، به دلیل تقاضای بالا و توان مالی محدود، شهرداری به ناچار مجبور به بهره گیری از آسفالت در سطح پیاده روهای معابر فرعی است.

محمد لاله با اشاره به مزایای وجود پیاده روهای شهری مناسب، خاطرنشان کرد: از جمله مزایای احداث پیاده روهای مناسب می توان به تردد عابران از پیاده رو و کاهش سوانح رانندگی، ارتقای نمای بصری و زیبایی هرچه بیشر شهر و ارتقای سطح سلامت شهروندان است.

شهردار پردیس ادامه داد: از این رو، شهرداری پردیس نسبت به اجرای طرح جهادی پیاده روسازی در راستای جلب رضایت شهروندان اقدام کرد.

وی در پایان از صبوری و نجابت مردم شریف شهر پردیس در تحمل شرایط عمرانی موجود تا اتمام و تکمیل پروژه های در دست اجرا تقدیر و تشکر کرد.


















 

 

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0