• ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۸/۰۶/۱۸ 
‍ پیام تسلیت رئیس شورای اسلامی شهر پردیس در سوگ شهادت سید و سالار شهیدان؛
لزوم برخورداری از شور و شعور حسینی(ع) در زنده نگه داشتن حماسه عاشورا

 

 

 

 

پیام تسلیت رئیس شورای اسلامی شهر پردیس در سوگ شهادت سید و سالار شهیدان؛

لزوم برخورداری از شور و شعور حسینی(ع) در زنده نگه داشتن حماسه عاشورا

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری پردیس، حسن لاله رئیس شورای اسلامی شهر پردیس طی پیامی ضمن تسلیت فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی(ع)، بر لزوم برخورداری از شور و شعور حسینی(ع) در زنده نگه داشتن حماسه عاشورا در آیین های سوگواری تاکید کرد.

در ادامه متن این پیام آمده است.

نهم محرم منتصب به غیرت و سقای دشت کربلا قمر بنی هاشم حضرت ابوالفضل العباس (ع) است/ او که وفادار به برادرش اباعبدالله الحسین (ع) بود.

تاسوعای حسینی تجلی گاه ارادت به ماه منیر بنی هاشم، آغاز عطشناک نهضت حسینی است؛ به راستی که خط سرخ عاشورا با واژه تاسوعا به حقیقت پیوست.

روز نهم محرم سال ۶۱ هجری، امام حسین و یارانش در محاصره نیروهای دشمن قرار گرفتند؛ در این روز دشمن آب را به روی اهل بیت امام حسین(ع) ویاران او بست، از آنجاکه این روز بر اهل بیت(ع) سخت گذشت و شاید یکی از روزهای بسیار سخت و مصیبت بار برای خاندان پیامبر(ص) بود، به عنوان تاسوای حسینی مورد توجه شیعیان قرار گرفت.

واقعه عاشورا بی‌شک از عظیم‌ترین رخدادهایی بود که در تاریخ بشیری موجی عظیم پدید آورد که مسلمانان و غیر مسلمانان را با ارزش‌های متعالی و مفهوم حیات هدف‌دار آشنا کرد و انگیزه‌های مبارزه برای حفظ کرامت انسان و نفی سلطه ستم را در انسان‌ها ایجاد یا تقویت کرد.

هر اندازه که انسان‌ها با درس‌های نهفته در این واقعه آشنا شوند، از آن بهره می‌برند؛ از جمله درس‌های عاشورا که در سخنان امام حسین (ع) و یارانش دیده می‌شود، روحیات آنان و اهداف نهضت عاشورا، ایثار، بصیرت، صبر، نماز و هجرت است که با مراجعه به اینگونه درس‌های عاشورایی می‌توان رمز جاودانگی و موج‌آفرینی عاشورا را ارزیابی کرد.

هیچ حادثه‌ای به جاودانگی و ماندگاری «کربلا» نمی‌رسد و در این حد، در ذهن‌ها و زندگی‌ها زنده نیست و این گونه فراگیر زمان‌ها و مکان‌ها و انسان‌ها نگشته است و موج آن مثل عاشورا همیشه متلاطم نمانده است.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0